1 dec. 2011

e t t

Jag tycker det är kul att julen inte längre behöver vara bara röd. Eller vit.
Den kan lika gärna vara pink!

Med en bit silkespapper och snöre vrider man snabbt ihop ett lite annorlunda paket.
Gula blomman är gjord av hamapärlor (indianpärlor/strykpärlor/kärt barn har många namn).



Och vi kan ju komma överens om att det här med tejp på paket är ack så nödvändigt. Men kanske inte alltid helt snyggt.
Det var en inredare i nåt av de många programmen på tv som sa att "det man inte kan dölja, ska man istället framhäva". Det är nåt jag använder mig av rätt ofta, faktiskt. Här också. Tape med rosa prickar istället för en vanlig genomskinlig, som ändå inte är osynlig.

2 kommentarer:

  1. Surfade runt och hittade din blogg och trillade över den här bilden...jättefint! Jag gillar verkligen idén med pärlblomman, så himla söt. Den idén lånar jag av dig...
    Så kul för mottagaren att få ett så arbetat paket istället för ett "vanligt". Duktig du är!
    Kajsa

    SvaraRadera